Már sokan sok mindent leírtak az otthoni munkavégzés, a home-office témakörében, most egy felmérés azt mutatja, hogy a nagyvállalatok vezetői egyre inkább az irodai környezetbe való visszatérést szorgalmazzák.
A nagyvállalatok igényei
A nagyvállalatok vezérigazgatóinak többsége a korona előtti időkhöz hasonlóan teljes visszatérést vár a személyes irodai munkához, amint azt a KPMG tanácsadó cég 1300 ügyvezető igazgatója körében végzett legfrissebb felmérése mutatja. Eszerint a megkérdezettek csaknem kétharmada amellett van, hogy a következő három éven belül teljes mértékben visszatérjen a hivatalba.
Ösztönzéssel próbálkoznak
Ennek érdekében a cégvezetők az ösztönzőket is szeretnék növelni: a megkérdezettek 87 százaléka azt mondta, hogy előléptetéssel vagy fizetésemeléssel jutalmazná az irodába visszatérő alkalmazottakat. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a vezérigazgatók körében továbbra is a „hagyományos irodaközpontú gondolkodás” uralkodik – közölte a KPMG.
A tanulmányban résztvevők által képviselt cégek minimum éves forgalma 500 millió dollár, és tizenegy országból és tizenegy különböző iparágból származnak.
A home-office jobban tetszik
A tanulmány azt is megmutatta, hogy az alkalmazottak sokkal produktívabbnak és elégedettebbnek érzik magukat, ha otthonról dolgoznak. A home-office iránti igény elsősorban a munkaerőpiac fiatal generációjánál jelentkezik, de ez a munkaadónak többletköltséget is jelent, ami elsősorban hordozható számítógépekben, fizetett internet-hozzáférésekben, illetve egyéb, munkát-támogató eszközökben és berendezésekben jelenik meg.
A többség akarata
Az irodába való visszatérés iránti igény sok iparágban erősödik. Az olyan technológiai óriáscégek, mint a Meta, az Apple és a Google, már hónapok óta megkövetelik alkalmazottaiktól, hogy hetente legalább három napot az irodában töltsenek. A közelmúltban a Zoom videotelefon-szolgáltató is követte a példát – a humán erőforrás menedzser szerint elsősorban saját ügyfelei problémáinak jobb megértése érdekében.
Eközben a KPMG azt tanácsolja tanulmányában a vállalatoknak, hogy gondolkodjanak hosszú távon. Figyelembe kell venniük saját munkavállalóik értékeit és igényeit, hogy elősegítsék és megtartsák őket. Ez sok esetben azt jelenti, hogy nem kell mindenkit visszakényszeríteni az irodába.