A munkát delegáljuk
Főleg fiatal vezetőket érinti a delegáció hiánya, azaz egyes vezetők mindent maguk akarnak elvégezni, pedig a feladatokat ki kell adni a legmegfelelőbb kollégának – erre való a vezető.
Félelem a döntésektől
Gyakran kell kényelmetlen döntéseket hozni minden vezetőnek, amelyek néha az egész csapatot érintik. Habozni, kivárni egy-egy döntéssel többnyire még nagyobb negatív következményeket eredményez, mint amitől tartunk. A jó döntéshez először végezzünk tényellenőrzést, majd gondoljuk át azt, hogy két hónap múlva milyen lesz a helyzet a döntés maghozatalával vagy anélkül.
Rossz kommunikáció
Sokszor előfordul, hogy nem sikerül egyértelműen és tömören közölni, hogy mit várunk el a csapatunktól, pedig a kommunikáció a sikeres vezetés kulcsa. Érdemes lépésről lépésre haladni a csapattal való kommunikáció során, és folyamatosan feljegyzéseket készíteni a megtett lépésekről.
Mikromenedzsment
A „szoros emberfogás” módszerét sok labdajátékban ismerik – de a munkahelyen nem kell használni. Hagyjuk a munkatársakat kiteljesedni a saját feladataikban, amíg az eredmény betölti az elvárt célt, addig nem szabad beavatkozni abba, hogy hogyan érik azt el.
A munka-magánélet egyensúlyának figyelmen kívül hagyása
Már annyi helyen elhangzott a fontossága, hogy szinte kár róla beszélni. Pedig kell: a vezetők jelentős százaléka a munkájának él és persze a legrosszabb esetben veszi észre, hogy kiégett, ami azután csak komoly kieséssel orvosolható. Család, barátok – a fontosságukat nem lehet eleget hangsúlyozni.