A téli gumira váltás minden évben külön kampányt kap a hazai médiában – nem így a téliről nyárira váltás, amelyről legfeljebb csak néhány autós-magazin szól pár szót.
Váltani téliről nyárira pedig legalább olyan fontos, mint az őszi csere: a téli gumik ugyanis – ha balesetet csak extrém esetben okoznak is – azért kifejezetten nem jók a nyári hőségben.
Évszakváltás az autózásban
Autósok körében régen elterjedt vélemény, hogy a két, évszakfüggő gumi-fajtát a gyárak azért hozták létre, hogy kétszer annyi gumit lehessen eladni, mert húsz évvel ezelőtt még nem volt a csere ennyire fontos. Ez az elmélet csak akkor állná meg a helyét, ha a gumigyártás semmit nem fejlődött volna és az autók teljesítménye és nyomatéka is valahol a jelenlegi mögött messze lemaradva kullogna.
Tény viszont, hogy a fejlődésnek köszönhetően mind a téli, mind a nyári gumik olyan keveréket kapnak, amelyek kifejezetten javítják a megfelelő évszakban történ használatot – azaz a menettartást, a zajszintet, és a legfontosabbat, a tapadást.
Műszaki okok
És elérkeztünk a nyári gumikra váltás legfontosabb kérdéséhez, azaz, miért érdemes nyárira váltani. A téli gumiabroncsok nyári abroncsként való használata nem jó ötlet. Ha száraz, forró úton használjuk, az hamar észrevehető az autó viselkedésén: nehezebb manőverezni, mert a futófelületek könnyen deformálódnak a melegben. Ráadásul a fékút hosszabb a puha gumikeveréknek köszönhetően. Emiatt, meg egy-egy nyári hőségben levezetett kilométerek miatt a téli gumik sokkal gyorsabban kopnak száraz aszfalton.