Az autóillatosítók világában van egy ikonikus darab, amit mindenki ismer: a kis fenyőfa, azaz a Wunder-Baum. De vajon honnan ered ez a forma, és miért vált kultikussá? Íme 7 érdekesség a márkáról:
- Egy büdös tejszállító miatt született
1952-ben egy amerikai tejsofőr panaszkodott az állott tejszag miatt. A kanadai kémikus, Julius Sämann erre válaszul fejlesztette ki az első Wunder-Baum illatosítót.
- Miért fenyőfa alakú?
A forma a friss levegőt és a természetet szimbolizálja – az emberek tudatában a fenyőerdő az üdeség, a tisztaság képe. Ráadásul jól felismerhető, könnyen megjegyezhető dizájn lett belőle.
- Egy márka, több név
Amerikában „Little Trees”, Európában „Wunder-Baum” vagy „Magic Tree” néven fut, attól függően, melyik országban árulják.
- Illatözön
Több mint 60 féle illat jelent már meg, a klasszikus fenyőtől az „Új Autó” illatán át egészen extrém variációkig, mint a bacon vagy az almás pite.
- Világsiker
A terméket több országban is gyártják (pl. USA, Svédország), és világszerte jelen van. Az egyszerűsége és a nosztalgikus hangulata miatt vált időtállóvá.
- Néha szabályozzák is
Egyes országokban (pl. Németország) nem ajánlott a visszapillantóra akasztani, mert zavarhatja a kilátást, és akár büntetést is vonhat maga után.
- Popkultúra ikon
Számtalan filmben és sorozatban feltűnt, többek közt a Reszkessetek, betörők!-ben vagy a Breaking Bad-ben. Kultikus tárggyá vált az autódekoráció világában.
Neked melyik a kedvenc illatod? Szerezd be most, kedvezményes áron!