Termékek
Menü

MENTSD MEG ÉS SPÓROLJ!

Közeli lejáratú élelmiszerek és higiéniai termékek 30-60% kedvezménnyel! A részletekért kattints!

Blogjaink

Legyél mindig naprakész a cégünkkel kapcsolatos eseményekkel, hírekkel, újdonságokkal.

Keresés a blogokban
Kategóriák
Tagek
Janik Zoltán

Sikeressé tenni...

Blogbejegyzések
Írta: Janik Zoltán ekkor: 2025.02.19. 6:18
0 like 0 hozzászólás

“ A siker nem a végső pont, és a bukás nem végzetes: a folytatás bátorsága az, ami számít.” – Sir Winston Churchill.

Számos fontos összetevő tesz sikeressé egy csapatot, és ezek közül az egyik a vezetés. Mert bármennyire is jók a csapat tagjainak adottságai, mindig kell valaki, aki irányt, és mindenekelőtt példát mutat.

Toto Wolff 
A Forma-1 egyik legjobb csapatfőnökének tartott szakembere igazán sok sikert ért el a területén. Anita Elbers, a Harvard Business School üzleti adminisztráció professzora kollégájával, David Moreno Vicente-vel együtt elkísérte Wolff-ot és munkatársait annak érdekében, hogy a nagy teljesítményű csapatba való betekintésük révén azonosítsák azokat általános jellemzőket, amelyek megmutatják egy sikeres csapat vezetésének ismérveit. Tanulmányukból néhány kivonat következik.

Az ördög a részletekben...
Egy nagy teljesítményű csapatban minden apró részlet számít, éppen ezért a részletekre vonatkozóan mindig magas követelményeket kell támasztani. A magas követelmények elfogadásához alapvetően szükséges a csapat vezetőjének példamutatása. A csapatot ugyanis az ő viselkedése vezérli. Ha ambiciózus irányt határoz meg, a csapat tagjai követni fogják ezt az utat, és átveszik a vezető normáit. Fontos és szükséges azt is megmutatnia, hogy minden egyén fontos szerepet játszik a csapat sikerében.

Az összesített végeredmény az egyes csapatok szakértői tudásától függ, így a szint fenntartása mellett koncentrálni kell minden egyes résztvevő munkájára is.

Hibakultúra
Siker? Ez a jó hír, de akár siker, akár kudarc a vége, utána kell járni annak, hogy mi az ami jól ment és mi az, ami rosszul. Jó dolog a siker, de egy apró hiba, amit legutóbb menet közben sikerült javítani, legközelebb a rossz irányba vihet mindent. Mindig arra kell koncentrálni, hogy a következő alkalommal mit tud jobban csinálni a csapat. Ha valami különösen jól sikerült, akkor közösen elemezni kell a miérteket, hogy legközelebb tudatosan lehessen megismételni. Ha a csapat hibázott, azt őszintén kell kezelni, feltárni a részleteket, hogy a jövőben ezt a hibát elkerüljük.

A hibák őszinte kezelése azonban nem jelenti azt, hogy minden félrelépésért felelőssé és bűnbakká kell tenni valakit. Legfőképpen a vezető feladata, hogy felelősséget vállaljon – különösen a nyilvánosság felé. Felesleges azt kérdezni önmagunktól, hogy ki követte el a hibát, hanem inkább azt, hogyan történt. Mivel a vezető egyfajta példakép szerepet tölt be, az is fontos, hogy őszintén beismerje saját hibáit, és ezzel egy olyan nyitott kultúrát mozdítson elő, amelyben a csapat tagjai is elismerik a hibákat, mert tudják, hogy a vezető továbbra is a hátuk mögött áll.

Nincs pihenő
Fontos, hogy a siker után ne az öndicséret uralja a kommunikációt, mert a munka gyorsan kudarcba fordulhat a következő menetben. Ezért soha ne vegyük magától értetődőnek a sikert, és tegyük világossá csapat számára, mennyire fontos az ambíciójuk még egy siker-sorozat esetén is. Folyamatos odafigyelés és inspiráció kell ahhoz, hogy ne álljon le a sorozat, és továbbra is magas teljesítményeket érhessenek el.

Tetszik
Tetszik
Megosztom
Hozzászólások

Ehhez a blogbejegyzéshez csak belépve szólhatsz hozzá!

Hozzászólás írása
Még nincs egy hozzászólás sem.
Az oldal tetejére