Vajon van összefüggés a kettő között? Vagy csak a rendmániások találták ki? Utánajártunk pár ténynek, ami valóban igazolja a fenti állítást:
Egész nap fókuszban:
Egy rendezett iroda általában kevesebb zavaró tényezőt tartalmaz. Az átlátható tér lehetővé teszi, hogy könnyebben koncentrálj a munkádra, mivel nem kell folyamatosan zavaró tárgyakat vagy rendetlenséget figyelned.
Hatékonyabb munkavégzés:
Az olyan rendszerezési módszerek, mint a fájlozás vagy a tennivalók listázása, segíthetnek a hatékonyabb munkavégzésben. Ha mindent könnyen megtalálsz, kevesebb időt pazarolsz a keresésre, és több időd jut a feladatok elvégzésére. Illetve maga a tény, hogy mindennek megvan a maga helye, extra nyugalmat ad.
Stresszcsökkentés:
Tiszta és rendezett környezetben általában kevesebb stresszforrás talál-ható. A rendetlenség és a káosz gyakran fokozza a stresszt és az idegességet, míg a rendezettség és az áttekinthetőség hozzájárulhat a nyugodtabb munkához és gondolkodáshoz.
Inspiráció és kreativitás:
Ha az irodában rend uralkodik, az könnyedén lehetőséget teremt az inspiráció és a kreativitás számára. Szép és inspiráló tárgyak, festmények elhelyezése segíthet új ötletekkel és perspektívákkal gazdagítani a gondolataidat.
Több energiatartalék:
Egy rendezett munkaterületen könnyebben fenntarthatod az energiát és a motivációt. Ahol kint rend van, ott bent is. :-)
Legyen naprakész és rendezett az irodád, válogass hozzá innen!