Termékek
Menü

Bejelentkezés

Elfelejtetted a jelszavad?

Segítünk!

Új felhasználó vagy? Regisztrálj!

RAGYOGÁS MINDEN NAPRA

Gépi mosogatószerek 13% kedvezménnyel! A részletekért kattints!

Híreink

Legyél mindig naprakész a cégünkkel kapcsolatos eseményekkel, hírekkel, újdonságokkal.

Keresés a hírekben
Kategóriák
Tagek
Janik Zoltán

Mit hirdet a konkurencia és hol?

Érdekességek
Írta: Janik Zoltán ekkor: 2024.04.15. 6:38
0 like 0 hozzászólás

Nyomozzunk profi módon!
Végre a Googlet is utolérte a kereshetőség szelleme – azaz elindította a Googla Ads Library-t, illetve az Ads Transparency Center – a hirdetési átláthatósági központot.

Kereshető hirdetések
Alig néhány hete használható a Google kereshető hirdetéskönyvtára, hasonlóan a Meta és a TikTok hasonló alkalmazásaihoz. Ez egy izgalmas és régóta esedékes fejlesztés a Google Ads szakemberei számára, segítségével most már gyorsan találhatunk szöveges, képes vagy videohirdetési inspirációt kampányainkhoz – és nem utolsó sorban utána nézhetünk annak, hogy konkurenseink mikor, hogyan és mivel hirdetik termékeiket, szolgáltatásaikat.

Az eszköz hivatalos neve Google Ads Transparency

Center, és a https://adstransparency.google.com/ felületen található meg. A rendszer nyitó oldala rendkívül egyszerű, négy szűrőt használhatunk a kereséshez a Google Ads-könyvtárban: dátumtartomány, földrajzi hely, formátum, valamint minden téma és politikai hirdetések.

Keress és találj
Legegyszerűbb, ha elsőként az illető cég domain neve alapján kezdjük a keresését. Jó eséllyel több vagy sok olyan cég van, mint amilyet keresünk, így kiválasztani kellene az illető vállalkozást – a domain név pontosabb. Ráadásul ha cégnév alapján keresünk, nem jelennek meg azok a hirdetések, amelyeket a cég valamilyen ügynökségen keresztül hirdet.

Ha megadjuk a domain nevet, a rendszer megmutatja a megjelent hirdetéseket a dátumtartományban megadott dátumok szerint. Ha az illető vállalkozás különböző domain utótagokat használ, azokat is megtaláljuk a megjelenő eredmények között.

A dátumtartomány kezdő dátuma alapból 2018 május 31-re van állítva, de tapasztalati tény, hogy a megjelenő legkorábbi hirdetés nem feltétlenül tartja be ezt az időpontot.

A dátum-megadás használatával szerezhetünk pl inspirációt is, pl. ha látni szeretnénk, hogy konkurensünk mit és hogyan hirdetett mondjuk a tavaly húsvétkor.

A következő lehetőség az országszűrő. Alapértelmezés szerint a Google Ads Átláthatósági Központja azokra a hirdetésekre szűri az eredményeket, amelyek Magyarországon jelennek meg, de persze szükség esetén módosíthatjuk ezt, ha az illető cég aktív a környező országokban is.

A formátum választást első kőrben érdemes alaphelyzetben hagyni, és akkor választani a kép, videó vagy szöveges változatok közül, ha már kialakult valamilyen képünk a hirdetések milyenségéről.

Fontos apróság, hogy a Google Ads fiók rendszeresen küld

emailt arról, hogy igazolnunk kell a fiókunkat. Ez egy egyszerű folyamat, és a lépéseket azonnal végre kell hajtani, hogy fiókunk ne kerüljön felfüggesztésre. Viszont tudni kell, hogy a Google Ads-könyvtár csak olyan Google Ads-fiókokból származó hirdetéseket jelenít meg, amelyeknél elvégezték a hirdetői ellenőrzést. Ez azt jelenti, hogy előfordulhat, hogy nem láthat bizonyos hirdetéseket, ha az ezeket a hirdetéseket futtató fiókok még nem estek át az ellenőrzési folyamaton.

Felhasználóként további infók
További információkat is kaphatunk egy vállalat hirdetéseiről, ha felhasználóként jelenítjük meg ezeket a hirdetéseket. Ez egy lehetséges módja annak, hogy ne csak azt nézzük meg, hogy milyen hirdetéseik futnak, hanem azt is, hogy az illető cég hogyan célozza mag a közönséget.

Amikor meglátunk egy hirdetést a Google-on, legyen az a Keresés, a YouTube, stb. kattintsunk a jobb felső sarokban lévő három pontra a Saját hirdetési központ megjelenítéséhez.

Görgessen le a „Miért látja ezt a hirdetést” részhez, és megnézheti a hirdetés célzási beállításait.

Néhány lehetőség, amelyeket láthatunk:

  • A napszak
  • A kor
  • Jelenlegi keresési kifejezései
  • Az Ön általános tartózkodási helye (például országa vagy városa)
  • A Google becslése az Ön hozzávetőleges jelenlegi tartózkodási helyéről
  • A Google becslése az Ön érdeklődési területeiről az Ön tevékenysége alapján
  • Az Ön által a hirdetőnek megadott információk, amelyeket a hirdető adott át a Google-nak (ha van ilyen)
  • Az Ön hasonlósága a hirdető által elérni kívánt embercsoportokhoz, a Google rendszerébe bejelentkezve végzett tevékenységei alapján
Tetszik
Tetszik
Megosztom
Hozzászólások

Ehhez a blogbejegyzéshez csak belépve szólhatsz hozzá!

Hozzászólás írása
Még nincs egy hozzászólás sem.