Kávézacc-visszagyűjtő megoldásokat versenyeztet a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel (MATE) a
Coca-Cola HBC Magyarország, hogy hasznosíthassa a vendéglátóipari vevőpartnereinél keletkező, értékes hulladékot.
A gyűjtéssel kapcsolatos ötleteket attól a 27 hallgatói csapattól várják, amelyek a szeptember
22-én zárult Zaccmentő pályázatra jelentkeztek. Az egyetemisták november közepéig dolgozhatnak a megoldásaikon.
A kezdeményezést szervezők azzal indokolták, hogy Magyarországon a felnőtt lakosság 80 százaléka kávézik, az évi 18 ezer tonnás kávéfogyasztásból 14 ezer tonna kávézacc keletkezik. A Coca-Cola a belföldi kávépiac egyik legnagyobb szereplője, adatai szerint minden második partnere a szemétbe dobja a kávézaccot.
A kávézacc ásványi anyagokban gazdag anyag, mégis alig van jó megoldás az újrahasznosításra. Felhasználásában részt venne az élelmiszeripar,
a gyógyszeripar, a mezőgazdaság, a csomagolóanyag és az üzemanyaggyártás is. Ehhez ugyanakkor meg kell oldani
a gyűjtést, az elszállítását és a tárolást is. A Coca-Cola abban bízik, hogy működőképes megoldás születik a visszagyűjtésre, és ennek ismeretével továbbléphetnek az kávézacc újrahasznosításában.