Termékek
Menü

Bejelentkezés

Elfelejtetted a jelszavad?

Segítünk!

Új felhasználó vagy? Regisztrálj!

MARADJ NAPRAKÉSZ

Naptárak 10% kedvezménnyel! A részletekért kattints!

Híreink

Legyél mindig naprakész a cégünkkel kapcsolatos eseményekkel, hírekkel, újdonságokkal.

Keresés a hírekben
Kategóriák
Tagek
Janik Zoltán

Hogyan hozd ki a legtöbbet egy munkanapodból?

Érdekességek
Írta: Janik Zoltán ekkor: tegnapelőtt, 8:33
0 like 0 hozzászólás

A hatékony munkavégzés sokszor nem a még több munkaórában vagy a keményebb erőfeszítésben rejlik, hanem a megfelelő szervezésben. Talán nem is gondolnánk, de  akár már egy jól kialakított munkaállomás, vagy az évekkel ránk ragadt rutin is nagyban tudja növelni a mindennapi produktivitásunkat és csökkenteni a stresszt. Nézzük meg együtt, hogy hogyan tudunk kialakítani egy olyan munkakörnyezet, amely hatékonyan segít elérni a céljainkat és támogat minket abban, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a mindennapokból.

A rendezettség előnyei

A rendezett munkakörnyezet hatása messzemenően túlmutat az esztétikai szempontokon. Amikor tiszta és rendszerezett környezetben dolgozunk, akkor az agyunk sokkal könnyebben tud a valóban fontos feladatokra koncentrálni, ugyanis a rendetlenség képes folyamatosan elvonni a figyelmünket, még akkor is, ha ez nem tudatosan történik. Ezzel szemben a tiszta környezet segít fenntartani a fókuszt és növeli a munkavégzés hatékonyságát.

A rendszerezett munkakörnyezet jelentősen csökkenti a mindennapi stresszt is, hiszen amikor pontosan tudjuk, hogy hol találunk meg mindent és nem kell folyton keresgélnünk a szükséges eszközöket, vagy dokumentumokat, az mentálisan tehermentesítő hatású. Ez a nyugodtabb álllapot pozitív hatással van a közérzetünkre és a munkateljesítményt is javítja. Ezen a ponton már az sem elhanyagolható, hogy mindezzel nap mint nap mennyi időt spórolunk meg. A keresgélés helyett az értékes munkaidőnket a tényleges feladatainkra tudjuk fordítani.

A rendezettség továbbá abban is segít minket hogy jobban átlássuk az előttünk lévő feladatokat. Az átláthatóság segít a feladatok strukturálásában és a határidők betartásában, hiszen minden információ és eszköz rendezetten, könnyen elérhető formában áll rendelkezésünkre.

Legfontosabb irodaszerek a rendszerezéshez

A hatékony munkavégzés alapját a megfelelő eszközök adják meg. Az írószertartók, a rendszerezők, a mappák és az egyéb irodaszerek esztétikus megoldást kínálnak a gyakran használt eszközök tárolására, és biztosítják, hogy minden eszköz karnyújtásnyira legyen akkor, amikor szükségünk van rá.

A dokumentumtárolók különösen fontosak amikor papíralapú anyagok rendszerezéséről van szó. A mappák, dossziék és irattartók segítenek kategorizálni és könnyen hozzáférhetővé tenni a dokumentumainkat. Érdemes olyan rendszert kialakítani, amely logikusan csoportosítja az anyagokat, például projektek, vagy prioritások szerint.

Az asztali naptárak és a tervezők további nélkülözhetetlen eszközei a hatékony időbeosztásnak. Ezek segítenek nyomon követni a határidőket, találkozókat és minden egyéb feladatot. A vizuális áttekinthetőség különösen hasznos a hosszabb távú projekteknél, de a napi teendők priorizálásánál is jól jöhet.

Vessünk véget az idegesítő kábelrengetegnek. A modern iroda egyszerűen elképzelhetetlen kábelrendezők nélkül. A számítógépek, töltők, nyomtatók és az egyéb elektronikai eszközök kábeleinek sokasága könnyen káoszt okozhat kábelrendezők nélkül. Az esztétikai szempont mellett arra is érdemes gondolni, hogy a rendezett kábelek sokkal biztonságosabbak.  

A jegyzetfüzetek és az öntapadós post-itek kiválóan alkalmasak a gyorsan felvillanó gondolatok lejegyzeteléséhez. Fontos azonban, hogy ezeket is átláthatóan használjuk, és ne hagyjuk, hogy ellepjék az íróasztal minden pontját.

Végül, de nem utolsó sorban a személyes tárgyak is hozzájárulnak a komfortos munkakörnyezet kialakításához. Egy-két számunkra kedves fotó, növények, vagy éppen egy szép dísztárgy könnyen otthonosabbá tudja varázsolni a munkakörnyezetet. Figyeljünk rá, hogy ne vigyük túlzásba ezeknek a tárgyaknak a mennyiségét, hogy ne legyen figyelem elterelő hatásuk.

Tippek a rendszerezett munkaállomás kialakításához

A rendezett munkakörnyezet fenntartása folyamatos odafigyelést igényel. Érdemes minden héten tartani egy nagyobb asztal takarítást, amikor alaposan átnézzük a felhalmozódott papírokat és jegyzeteket, és megszabadulunk minden olyan dokumentumtól, amire már nincsen szükségünk. Ez a rendszeres rutin segít megelőzni a káosz kialakulását.

A hatékony munkavégzés érdekében osszuk fel az íróasztalunkat különböző zónákra. Például alakítsunk ki egy külön helyet a dokumentumoknak, egy másikat a technológiai eszközöknek, és külön helyet az írószereknek illetve a személyes tárgyaknak is. Ez a felosztás segít fenntartani a rendet és megkönnyíti a feladatok közötti váltogatást is.

Kövesd a minimalizmus elvét: csak azokat az eszközöket tartsd az asztalodon, amelyeket minden nap használsz. Minden egyéb tárgyat tarts a fiókban, vagy a szekrényben, ahol nem foglalják feleslegesen a helyet és nem vonják el a figyelmet. Ez segít fenntartani a rendezett, tiszta munkakörnyezet.

Ne féljünk használni a ma már könnyen elérhető digitális megoldásokat sem. A felhőalapú szolgáltatások, digitális naptárak és projektmenedzsment eszközök kiválóan kiegészítik a hagyományos rendszerezési módszereket. Ezek az eszközök különösen hasznosak a csapatmunkában és a távolról végzett feladatok koordinálásában.

A rendszerezett munkakörnyezet kialakítása tehát nem egyszeri feladat, hanem folyamatos odafigyelést igényel, azonban biztosan megéri a befektetett energiát, hiszen bőségesen megtérül a hatékonyabb munkavégzés, a csökkent stressz szint és a jobb időkihasználás formájában. Kínálatunkban minden szükséges irodaszert megtalálsz a hatékony rendszerezéshez. Kattints és kezdd el most!

Tetszik
Tetszik
Megosztom
Hozzászólások

Ehhez a blogbejegyzéshez csak belépve szólhatsz hozzá!

Hozzászólás írása
Még nincs egy hozzászólás sem.