Magától értetődik, hogy nem minden webhelylátogató válik fizető vásárlóvá. Az e-kereskedelem egyik fő problémája azonban, hogy a felhasználók több mint
90 százaléka felhagy a vásárlással és elhagyja az oldalt. Emiatt az online boltok sokat tesznek azért, hogy visszanyerjék a lemorzsolódást, azaz retargetinget, vagyis a majdnem-vásárló újra megkeresését alkalmazzák.
A hirdetések megjelenítésénél azonban gyakran elkövetik azt a nagy hibát, hogy bannerekkel követik a felhasználót ahelyett, hogy észrevétlenül megszólítanák őket. A „szoros” követéssel sajnos pont az ellenkezőjét érjük el: az addig érdeklődő potenciális vásárló valószínűleg a jövőben elkerüli ezt az online boltot.
Csak nem idegesíteni
Ha fel-alá sétálunk a gyalogos zónában, és ismételten megtalál a szórólapterjesztő, hamar idegesek leszünk. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha egy webáruház vásárlójaként napok múlva is folyamatosan látjuk a már megvásárolt termék reklámszalagjait. Nagyon fontos az újracélzási intézkedés azonnali befejezési dátumát beállítani: három nap általában teljesen elegendő.
Használjunk dinamikus hirdetéseket
Ha egy kosár-elhagyás után ugyanaz a reklámszalag jelenik meg minden felhasználó számára, ezt statikus hirdetésnek nevezzük. Ez ahhoz hasonlítható, mintha csak egyetlen terméket helyeznénk ki az üzlet kirakatában – és hosszú időn keresztül. A dinamikus hirdetések lehetővé teszik, hogy az ügyfeleknek sokkal szélesebb termékskálát jelenítsenek meg a már megtekintett termékek alapján.
Nem mindegy, melyik termék
Annak érdekében, hogy a vásárlókat reklámbannerek segítségével visszacsábítsuk a webáruházba, döntő fontosságú, hogy mely termékek jelenjenek meg.
A vásárló már megnézte azokat a termékeket, amelyek már a bevásárlókosarában voltak, így nagy a valószínűsége annak, hogy újra meggondolja a vásárlást, ha újra látja maga előtt ezeket a termékeket.
Az eredmény mérése
Ami a webáruházak üzemeltetői számára sokszor nehézséget okoz, az a retargeting kampányok mérhetősége. Alapvetően két modell különböztethető meg, amelyekkel a kampány sikere mérhető: a kattintásonkénti költség (CPC) és az értékesítésenkénti költség (CPS).
Nagyon sokféle megoldás létezik ezek mérésére, nem csak a giga-szolgáltatók ( pl. Google) megoldásában, de kisebb-nagyobb szoftver-cégek is kínálnak megoldást a mérésre, ami azért nagyon fontos, mert ennek alapján alakíthatjuk a retargeting kampányunkat jövedelmezővé.