A mesterséges intelligencia (MI) megjelenése óta alig egy-két év telt el és máris azt láthatjuk, hogy egészen elképesztő térhódításba kezdett, a tartalmak generálásáról egészen az utazási szokások feltérképezésig.
A generatív MI
Milyen az, amikor az MI generatív? Természetesen generál valamit. Szöveget, képet, videót – amit csak a kedves ügyfél kíván.
Maradjunk most a szöveget generáló MI-nél –
ez ma a leggyakoribb megoldás, akár a különböző írott tartalmakat, akár a beszéddel elmondott szövegeket értjük ez alatt.
Írott szöveget generálni – ez volt az egyik első megjelenése az MI-nek, ez talán az oka annak, hogy pillanatnyilag ezt tekinthetjük a legfejlettebbnek a különböző generatív MI-k területén.
MI és SEO
Céges, vállalkozói szempontból az MI használata akkor a leghasznosabb, ha eleve olyan környezetben használjuk, amikor informatikai kihívásnak kell megfelelnünk – azaz, olyan tartalmakat – szövegeket- kell írjunk, amelyek megfelelnek a keresőoptimalizálás meglehetősen kényes feltételeinek. Ilyenkor a leghelyesebb az MI használata: gép ellen gépet bevetni. Hogy mi lesz az eredmény? Nem nehéz kitalálni: nem ritkán vontatott, ismétlődő részeket tartalmazó szövegek. De a SEO-nak megfelel...
MI detektor
Ha odafelé működik, akkor visszafelé is – vagyis, ha MI-vel sikerül SEO orientált tartalmat létrehozni, akkor az MI utólag fel kell, hogy ismerje a gépileg elkészített szövegeket.
Az MI detektor egy speciális szoftveralkalmazás, amely fejlett gépi tanulási algoritmusokat és természetes nyelvi feldolgozási technikákat alkalmaz a mesterséges intelligencia által generált tartalom azonosítására. És hogy mire is használják ezeket a detektorokat? Természetesen arra, hogy a keresők kiszűrjék az MI generált tartalmakat - és ne vegyék figyelembe az ilyen oldalakat.
Róka fogta csuka
Az a kedves olvasó, aki idáig jutott az olvasásban és az a véleménye alakult ki, hogy a róka fogta csuka mesebeli esetével állunk szemben, azt megnyugtatjuk: jól látja a helyzetet.
Egészen pontosan arról van szó, hogy IT rendszer segítségével megállapított kereső-kifejezések alapján MI-val létrehozunk SEO ( kereső-optimalizált) tartalmakat, amelyeket azért szűr ki a kereső MI detektora, mert felismeri, hogy géppel hozták létre.
A következő nyilván az a - nem különösebben olcsó – szoftver lesz, amely megalkotja azt az MI-vel generált SEO orientált tartalmat, amelyet nem vesz észre a detektor, aminek eredményeképpen egy komplexebb MI-detektort hoznak majd létre az MI-vel a biztos felismerés érdekében – és így tovább. Hogy meddig lehet ezt folytatni? Amíg valakinek eszébe nem jut az a praktikus megoldás, hogy odaültet egy EMBERT, és megíratja vele a szükséges szöveget. Igaz, ha nem fizetik meg az illetőt eléggé, akkor elkezd majd titokban MI-t használni a szövegíráshoz – és minden kezdődik majd előröl.