Az autózást, amikor a kezdet kezdetén útjára indult, leginkább sportnak tekintették: sportból vásároltak autót azok a gazdag emberek, akiknek megtetszettek a motorizáció kékes füstöt kipufogó gépszörnyei.
Hazánkban az első autókat még 1890-es években vásárolták, amit onnan lehet tudni, hogy a Királyi Magyar Automobil Club-ot 1890-ben alapították, A klub tagja és vezetése értelem szerűen a felső tízezerből verbuválódott, elnöke gróf Szapáry Pál, alelnöke Törley József volt.
A gazdag klubtagok mindenféle – ma már alig ismert – márkájú automobilokkal jártak, az alelnök úr csak kicsit később, 1895-ben vásárolta meg első autóját, egy Pannard -Levassor márkájú autót, ami a mai szem számára inkább motorizált lovaskocsinak látszott, mint autónak.
Törley József később többféle autót is kipróbált, aminek eredményeképpen végül egy Peugeot teherszállító autót – egy „Peugeot üzleti kocsit” - is vásárolt, amelyet azonnal az egyre jobb eredményeket mutató Törley pezsgőgyár munkájába állított. Ez volt az első, a hazai utakon megjelent olyan autó, amelyik kifejezetten teherszállításra készült és ténylegesen arra is használták.