Az irodai kapcsolatokban a konfliktusok sajnos elkerülhetetlenek, de megfelelő hozzáállással és kommunikációval kezelhetők.
Nézzük meg az 5 leggyakoribb konfliktusforrást és a hozzá kapcsolódó tippeket is, ezek megelőzésére, kezelésükre:
1. Kommunikációs problémák
Ok: Félreértések, információhiány, nem egyértelmű elvárások.
Megoldás:
Használj világos, tömör üzeneteket.
Kérdezz vissza, ha nem vagy biztos valamiben.
Írásban rögzítsétek a fontos megállapodásokat.
2. Egyenlőtlen munkamegosztás
Ok: Valaki aránytalanul sok terhet kap, mások kevesebbet.
Megoldás:
Egyértelmű feladatkiosztás, lehetőleg írásban.
Ne félj szólni, ha igazságtalanságot érzel!
3. Személyiségbeli különbségek
Ok: Más-más munkastílus, eltérő értékrend vagy temperamentum.
Megoldás:
Próbáld megérteni a másik nézőpontját.
Fogadd el, hogy nem vagyunk egyformák, mindenki másképp dolgozik.
Ha súrlódás van, beszélj róla nyugodtan, persze sok empátiával:-)
4. Hatalmi harcok, rivalizálás
Ok: Előléptetések, elismerés hiánya, belső versenyhelyzet.
Megoldás:
Fókuszálj a csapat eredményére, ne csak az egyéni sikerekre.
Adj visszajelzést és ismerd el mások érdemeit.
Ha konfliktus van, beszélj egyenes és tiszteletteljes módon.
5. Munkahelyi pletykák, intrikák
Ok: Rosszindulatú szóbeszédek, bizalomhiány.
Megoldás:
Ne vegyél részt pletykákban, és ne terjeszd őket.
Ha rád vonatkozó pletykát hallasz, tisztázd nyugodtan.
Építs nyílt, őszinte kapcsolatokat a kollégáiddal.
A munkahelyi kapcsolatoknak jót tehet, ha a konfliktus rendezésénél egy hasznos kis aprósággal lepjük meg őt!