Lavazza – a világhírű olasz kávémárka, amit mindenki ismer. Biztosan ismerjük? Ahogy a nagy márkák általában, így a Lavazza is kis vállalkozásként kezdte, hogy azután ipari óriássá nője ki magát.
A kezdetek
A cég története 1895-ben kezdődött, amikor Luigi Lavazza megnyitotta az első Lavazza üzletet a torinói San Tommasóban. Kezdeményező, találékony és munkája iránti szenvedélyes ember volt. Nem elégedett meg csupán a kávékereskedéssel : tanulmányozta a különféle kávébabok eredetét és jellemzőit, valamint megismerte a keverés művészetét, hogy minden vásárlói igényt kielégíthessen.
Aztán egy brazíliai utazásának köszönhetően meglátta az italban rejlő lehetőségeket a nagy változások korszakában. A Lavazza kávé, amit ma iszunk, a Luigi által a világ különböző részeiről származó szemes kávék kombinációjának eredménye. Luigi Lavazza vállalkozása virágzásnak indult, így 1927-ben megalapította a Luigi Lavazza SpA-t.
Csomagolás kérdése
A kávé eladása során hamar kiderült, hogy a termék csomagolása központi szerepet játszik a kávé-bab minőségi eltarthatóságában. A Lavazzánál egyre többet foglalkoztak a megfelelő csomagolás létrehozásával, aminek az eredménye a Pergamint lett, egy olyan csomagolást, amely két réteg papírból áll, és megőrizte a kávébab minden ízét. Ez volt a tökéletes csomag azoknak a családoknak, akik egyszerre nagyobb mennyiségű kávét vásároltak, és ez lett az első lépés a Lavazza csomagolás felé, amelyet ma is láthatunk az üzletekben.
Apáról fiúra
Az idő azonban mulandó – és Lugi Lavazza sem fiatalodott. Luigit fia Giuseppe, más néven Beppe váltotta, majd a családi vállalkozásba Beppe fia, Emilio Lavazza, is belépett, innovatív ötleteinek köszönhetően született meg a legendás „ Lavazza keverék ”.
Az új és gyorsan divatossá váló „ Lavazza Paradiso in tazza ” keverék első szlogenje megjelent az újságokban, és a rádió is sugározta.
Közös testvéri munka
Mivel ebben az időben (1957) Olaszország teljes gazdasági fellendülésnek örvendett, a két testvér Beppe és Pericle elkezdték a termelést ipari méretekre szabni.
Ezalatt az idő alatt a Lavazza Olaszország legnagyobb kávéipari vállalata lett, és ezt a pozíciót mind a mai napig tartja, európai vezető pozíciójával együtt.
1959-ben, a torinói Salone del Mobile alkalmával a Lavazza bemutatta első, Boneschi által tervezett mozgó kávé-bárját : ez új és eredeti módot képviselt a Lavazza kávé hírének terjesztésében, illetve lehetővé tette az emberek számára, hogy a szabadban is élvezhessék az italt.
A Lavazza ipari növekedése folytatódott azzal, hogy 1965-ben Settimo Torinese-ben megnyitották Európa legnagyobb pörkölőgyárát.
Világszerte
1982-ben a Lavazza megnyitotta első Olaszországon kívüli központját a franciaországi Vincennes-ben, majd ennek megfelelő működése elindította azt a folyamatot, amelynek köszönhetően a Lavazza mára az egész világon ismert és elismert márka és ipari óriás lett.